Fotografia reklamowa

Fotografia reklamowa jest tym typem reklamy, który nas otacza i stykamy się z nią praktycznie cały czas. Jadąc samochodem, tramwajem, autobusem do pracy, domu czy na urlop mijamy kilka lub więcej billboardów. To co wyróżnia fotografię reklamową z innych typów reklam radiowych lub telewizyjnych jest jej statyczność, ale za to skala jej użycia jest ogromna: od prasy codziennej, poprzez ulotki, plakaty po ogromne billboardy. Nie trudno jest się więc domyślić, że zdjęcia reklamowe dla fotografów mogą stać się źródłem niezłego zarobku. Trzeba jednak wiedzieć jak wykonać zdjęcie danego produktu, by przyciągało ono wzrok oraz by został dobrze zapamiętane. Dziś potencjalni klienci nie tylko zwracają uwagę na to jaki produkt jest reklamowany, ale ważny jest też sposób przedstawienia konkretnej rzeczy.

By dobrze sprzedać towar, zdjęcia produktów muszą być odpowiednio wykonane, liczy się wszystko od koloru, poprzez czytelność aż do rozmiaru zdjęcia. Następnie ważny też jest sposób przedstawienia towaru: w sposób bezpośredni, (czyli od razu możemy zauważyć co dane zdjęcie przedstawia) lub pośredni (produkt zostaje wkomponowany w tło może też zostać zareklamowany poprzez nasunięcie jakichś skojarzeń np. na kolejnych stornach gazety).

Na pewno wiele osób myśli, że zrobienie zdjęcia produktu do reklamy to prosta sprawa, dwa pstryknięcia i z głowy. Tak jednak nie jest. Nie zapominajmy o tym, że w jednym ujęciu trzeba zamieścić to samo co w kilkunastosekundowej reklamie telewizyjnej lub radiowej.

Obecnie fotografia reklamowa jest wspomagana przez różne programy do obróbki fotografii, tak by poprzez efekty wyostrzenia, rozmycia itd. uwypuklić zalety reklamowanego towaru lub usługi.

Pomocą w dobrym przedstawieniu produktu może być również wiedza o potencjalnych klientach, którzy mają być adresatami danego towaru . W przypadku fotografii reklamowej klienci kupowani są „wzrokowo” dla tego też to oni swoimi oczami muszą zobaczyć, że ten produkt jest im potrzebny, że po prostu chcą go mieć bo on jest najlepszy.